Cu ajutorul acestui proiect, noi dorim să vă învăţam să fiţi buni antreprenori.
Pentru a fi un bun antreprenor, trebuie mai întâi să înţelegem cuvântul "antreprenor”. Prin definiţie, acesta înseamnă: o persoană fizică sau juridică, care se obligă, pe baza unor clauze şi condiţii contractuale, să execute (întreprindă) diferite lucrări (industriale, de construcţii etc.) în beneficiul altei persoane sau organizaţii, în schimbul unei sume de bani dinainte convenite. El este un tip de agent economic reprezentativ în economia de piaţă care adoptă un comportament întreprinzător, de esenţa activă şi novatoare, specific sistemelor economice bazate pe concurenţă, risc şi iniţiativă privată.
Pentru a transforma o idee într-o afacere de scucces, este nevoie de curaj, perseverenţă şi creativitate. Antreprenoriatul reuneşte categorii eterogene de oameni, din toate clasele sociale. Toţi aceşti întreprinzători au, însă, câteva caracteristici comune: sunt capabili să îşi asume riscuri, pornind de la cele mai mici riscuri, la cele mai mari;
- Îşi doresc să se afirme pe cont propriu, să se facă observaţi şi să acţioneze independent;
- Au putere de concentrare sporită şi pot realiza mai multe sarcini simultan;
- Sunt permanent în alertă, dar nu îşi pierd cumpătul;
- Dispun de abilitatea de a planifica şi a executa planurile conform unei programe bine stabilite
- Au discernământ în prioritizarea acţiunilor şi o putere decizională mare;
- Sunt rezistenţi la stres, atât fizic cât şi psihic, pentru a face faţă eforturilor prelungite
Pentru ca un antreprenor să aibă succes, acesta trebuie să creadă în potenţialul afacerii sale, dar în acelaşi timp să fie realist şi calculat. Pe lângă aceasta, trebuie să realizeze că este necesară renunţarea la statutul de salariat, asta presupunând asumarea unor riscuri mari, neprevăzute. Drept urmare, toleranţa la risc trebuie să fie ridicată, pentru că în astfel de acţiuni pot apărea schimbări neprevăzute.
Înainte de a începe o afacere, trebuia investigată piaţa bunurilor/serviciilor pe care antreprenorul doreşte să o pătrundă, să analizeze avantajele concurenţei şi să pună la punt un plan de afaceri fezabil. Niciodată nu trebuie să se pornească la drum fără o planificare riguroasă a acţiunilor care urmează să fie aplicate. Zicala "Norocul incepatorului” nu este mereu adeverită.
Cunoştinţe de management, marketing şi logistică sunt neapărat necesare, chiar şi la un nivel de bază.
Nu contractaţi credite sau datorii nejustificate, în speranţa unui câştig imediat şi nu investiţi niciodată într-o locaţie ineficientă!
Dacă nu aţi făcut încă primul pas în afaceri, von încerca să vă dăm câteva sfaturi, pe care sperăm să le urmaţi:
- Nu vă lansaţi într-o afacere dacă nu cunoaşteţi suficiente detalii tehnice despre domeniul respectiv. Nu vă supra-evaluaţi capacităţile . Ideal este să demaraţi o afacere într-o zonă pe care o stăpâniţi foarte bine, din toate punctele de vedere
- Nu angajaţi persoane fără a le supune unui proces temeinic de recrutare. Oamenii aflaţi în jurul dumneavoastră sunt cei care vă vor ajuta la dezvoltarea afacerii, deci fiţi atent în momentul selectării acestora;
- Analiza legislaţiei a€“ o documentare asurpa legislaţiei aplicate este foarte utilă şi vă poate ajuta să vă roganizati mai bine şi să economisiţi timp;
- Promovează-te! Nici un produs nu poate există fără promovare.
0 Response to "Despre antreprenoriat"