Viaţă personală - Viaţă profesională

11:17 Articol realizat de CeMPRES
În ziua de astăzi, tot mai mulţi dintre noi se confruntă cu acest tip de dezechilibru.  
 Cele mai frecvente surse de conflict vin dinspre locul de muncă: supraîncărcarea, dificultăţi de management al carierei. Am ales să dezbatem această temă, în cadrul acestui articol, pentru a vă da câteva informaţii referitoare la amploarea problemei, cât şi modalităţi de combatere a acesteia.  
 Pentru început, vrem să punctăm faptul că: 


  • În Europa, 28% dintre angajaţi manifestă un stres ridicat la locul de muncă.
  • Divorţul afectează mai mult de 1/3 dintre adulţi
  • Estimările arată că mai mult de 27% dintre adulţii din Europa au experimentat cel puţin o formă de problemă de sănătate mentală în decursul unui an (OMS, 2005).
 Aceste lucruri ar trebui să ne îngrijoreze, şi să ne facă să ne gândim de două ori înainte să acţionăm. Sigur, veţi spune că jobul este stresant, că nu aveţi suficient timp liber din cauza orelor de lucru, program aglomerat etc, iar soluţia nu pare la îndemână. Ca să le puteţi face pe toate, va gândiţi că sunt necesare nişte super-puteri şi, nici aşa, o zi de 24 de ore nu ar fi suficientă.

Studii realizate în ţări europene indică faptul că:
     • cel puţin 1 angajat din 3 percepe un nivel ridicat de stres cauzat de conflictul dintre muncă şi viaţa personală/de familie;
     • 40% din mamele care muncesc şi 25 % din taţii care muncesc percep un nivel ridicat de stres cauzat de conflictul dintre muncă şi familie;
     • 50% dintre părinţi consideră că au o problemă în a realiza o balanţă între timpul petrecut la muncă şi cel petrecut cu familia;
     • 2 părinţi din 3 manifestă un stres zilnic moderat-ridicat datorat dificultăţilor şi conflictelor de rol muncă-familie;

 Despre cum se manifestă conflictul dintre viaţa privată şi muncă, ştiţi probabil prea bine, de aceea o să discutăm puţin despre soluţii. 
 Întrebare:  Care sunt serviciile oferite angajaţilor de către organizaţiile/companiile europene, pentru a
răspunde problemei echilibrului dintre viaţa profesională şi cea personală? 

Raspuns: Programele care susţin un timp de muncă flexibil
• timp parţial de muncă;
• muncă acasă
• job-sharing 
• program flexibil de muncă 
• V-time sau timp voluntar de pauză.

Ce beneficii are un angajator care implementează astfel de politici?
- creşterea productivităţii;
- o mai bună recrutare a angajaţilor;
- reducerea absenteismului;
- costuri scăzute ale organizaţiei generate de problemele de sănătate ale angajaţilor;
- creşterea implicării şi fidelităţii angajaţilor faţă de companie.

Ce beneficii are un angajat care participa la politici de echilibrare a vieţii profesionale cu cea personala?
- o calitate mai bună a vieţii;
- progrese în carieră şi o mai mare satisfacţie în muncă;
- o mai bună stare de sănătate fizică şi mentală;
- venituri mai mari şi beneficii asociate acestora;
- mai mult timp pentru propria persoană.


Concluzie
Un echilibru între viaţa profesională şi viaţa personală este necesar şi la indemana oricui!
You can leave a response, or trackback from your own site.

0 Response to "Viaţă personală - Viaţă profesională"

Trimiteți un comentariu

Nu ezitati, spuneti-va parerea!

Facebook

Alte proiecte

CeResAR - antreprenoriat rural

Harmony - armonizarea vietii profesionale cu cea de familie

EcoAlternative - gandeste verde, traieste verde

EcoRural - pentu o viata mai sanatoasa

EcoManager - performanta ecologica a IMM-urilor

EcoForce - dezvoltarea stabila a regiunii transfrontaliere intre Romania si Bulgaria

Linkuri utile

ADDS - pagina oficiala a formatorului

Cautare

Pentru informaţii detaliate despre celelalte programe cofinanţate de Uniunea Europeană, vă invităm să vizitaţi www.fonduri-ue.ro